کد خبر 207745
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

فرمانده نپاجا؛

آگاهی بخشی باید اولویت ارتش باشد/  مشکل اساسی جامعه، ناآگاهی از  قوانین حقوقی است

آگاهی بخشی باید اولویت ارتش باشد/  مشکل اساسی جامعه، ناآگاهی از  قوانین حقوقی است

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد گفت: در جوامع امروزی شاهد این هستیم که تخلفات و جرائم در بسترهای زیستی، فرهنگی و اجتماعی رخ داده که با ارزیابی درست از وضعیت اجتماعی میتوان جرم و موارد کیفری را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پنجمین همایش روز رسته حقوق که صبح امروز دوشنبه ۱۲ تیر در دانشگاه افسری خاتم الانبیا (ص) برگزار شد، گفت: سالم سازی، پیشگیری و پاکسازی محیط های مختلف بشری از اهداف پیامبران و اولیای ما بوده است که برای مقابله با آن چاره‌اندیشی کرده و در قرآن اشارات فراوانی به آن شده است.

وی افزود: مهم ترین رویکرد نگاه های دینی و الهی، کاهش وابستگی بشر به مافیا در سیر و سلوک الهی است، که میتواند راهکاری برای جامعه امروزی قلمداد شود از طرفی در جوامع امروزی شاهد این هستیم که تخلفات جرائم در بسترهای زیستی، فرهنگی و اجتماعی رخ داده که با ارزیابی درست از وضعیت اجتماعی میتوان جرم و موارد کیفری را کاهش یا به حداقل ممکن رساند.

صباحی فرد ادامه دهد: نیروهای مسلح به ویژه بسترهای حقوقی و قضایی در ارتش جمهوری اسلامی میتوانند با آگاهی بخشی به مخاطبین خود به ویژه نیروهای نظامی بالاخص در حوزه های اقتصادی، جرائم انسانی را کاهش دهند. مشکل اساسی در جوامع به ویژه کشور ما، ناآگاهی و  ندانستن برخی مسائل، قوانین و ملزومات دانش حقوقی در سطوح مختلف حتی در سطح فرماندهان است که زمینه جرم را برای سیستم بوجود می آورد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه اظهار کرد: تبدیل شدن دانش و اندیشه‌های حقوقی جدید به همراه آموزش های لازم در بسترهای کاری و اجرایی میتواند به حفظ تجهیزات، تقویت قوا و کاهش آسیب‌ها به ویژه در حوزه نیروی انسانی مفید باشد لذا امیدوارم با برگزاری این همایش ها و نشست‌های علمی و استفاده از ظرفیت نخبگان در ارتش، پیشگام کاهش تخلفات و مشکلات حقوقی و قضایی را باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha